torsdag 12 september 2013

Mer klasser för Sue Daley

Jag vet att ni är några som vänter på att få läsa min Vegas-rapport på morgonen.
Inte är det som när jag brukade åka till Houston och lägga upp bilder på kurser
och inköp, men ändå!

Först en bild på hotellet där vi håller till. Jag tog den från bilen i morse.


Tjusigare utanpå än inuti, kan jag säga.



Dagens första klass var ett jätteprojekt! Jag gillar klara färger, så detta var roligt att sätta kniven i.


En rosa ring, plus en halv turkos hann jag med under klassen. En bra början!


Eftermiddagens klass var denna lilla applecore-kvilt. En teknik jag inte provat innan,
Helt olik de andra jag gjort under veckan.


Jag valde att arbeta med andra tyger än orginalet, detta är en charmpack från Moda,
 som jag köpt här.

17.30 var dagen slut, och jag också. Maria hämtade mig och vi körde hem genom ett 
rejält åskväder. Faktum är att vädret denna vecka har varit betydligt svalare än vad som är normalt för årstiden. Skönt!

Imorgon är det bara ett föredrag (3 timmar!) sedan är mässan slut.

Nu sitter jag i "min" sköna fåtölj, framför TV:n. Bara Inez saknas!
Vad ska jag sy ikväll, tro? Kuber, ringar, äppelskruttar eller hexagoner? Trevligt val!

Åsa





4 kommentarer:

  1. Hej Åsa!
    Tack för jag får delta på din resa.
    Vill också sy dessa ting du provar på.
    Ann i Aspudden

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack, Ann! Häng kvar här i bloggen så ser du vad jag har på gång framöver. Missa inte Sy Tillsammans-dagen den 28:e (se tidigare inlägg). Åsa

      Radera
  2. Den här kommentaren har tagits bort av bloggadministratören.

    SvaraRadera
  3. Du har fått provat en hel del olika former. Är det Pentagon-mallar i den rosa ringen? Tack för en inblick i den engelska handsömnaden.
    Kram/Cissi

    SvaraRadera

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.