fredag 30 augusti 2013

Nya planer cirklar i mitt huvud!

Sy-Tillsammanshelgen för två veckor var verkligen inspirerande!
Jag fick höra det av många
och blev så glad.
Men kanske är det så att jag själv
blev mest inspirerad av alla!
Jag vaknade på söndag morgon med en liten idé.
På eftermiddagen besökte Mats och jag Gåsakviltarnas utställning
i Landskrona,
och idén tog fastare former.
Många av er såg mitt inlägg 
om mitt nästa syprojekt, och ja,
 det hör ihop.

Jag kommer att återuppliva det företag,
Quilt Passion, som jag hade för ett par år sedan.
Men i mycket mindre skala.
Jag kommer att ha en liten webshop, 
hålla kurser och workshops
och ha en pytteliten butik som man kan besöka
om man avtalat tid innan.
Och allt detta helt inriktat på
English Paper Piecing.
(Att sy över pappersmallar)
När tankarna börjat snurra, gick det inte att stoppa dem!
Så roligt, ett nytt livsprojekt!
Jag plockade fram några gamla projekt,
som blev liggande i lådor när utförsäljningen 
av min butik plötsligt satte fart,
då för snart två år sedan.
 Jag ville ju komma igång igen
och mitt större projekt kommer ju från Australien 
först nästa vecka.


Ett kit med sybehör, i tyger som jag hade i min butik då.
Muggmatta, nålbrev, trådsamlare och ett par nåldynor
i lite olika tekniker.
 
 Tekniken jag använder är bra mycket smidigare och enklare
än den som fanns för några år sedan.
Lite extra roligt är det med "fussy cutting" tycker jag
(att mönsterpassa exakt, som muggmattan och ena nåldynan ovan).

Jag lärde mig tekniken av Sue Daley från Australien,
när jag var på kurs i Houston.

Nu när tankarna snurrade för fullt
satt jag och tittade runt på hennes hemsida.
Skulle hon möjligen komma till Europa,
så att jag kunde gå fler kurser?

Nej, men däremot ska hon till Las Vegas i september!
Jag som tänkt åka dit i höst, i ett helt annat ärende!

Du kan tänka dig att hjulen började snurra, allt fortare.
Mats sa: "Åk! Det är klart du ska åka!"
Maria sa: "Kom!"
Och så blir det!

Nästa fredag flyger jag till Las Vegas!
Jag ska gå tre olika kurser för Sue,
och suga åt mig så mycket som möjligt av hennes
kunskaper och tekniker.

Jag ska bli jätteduktig på English Paper Piecing!


Jag vill ha kurser, både små här hemma där vi bor i Skåne,
och åka ut och besöka grupper. 
Workshops är också perfekt att ordna i denna teknik.
 


BOM:en Octa Blom som jag skrev om innan   
 får jag hem de första satserna till på tisdag eller onsdag.


Jag kommer ju att sy min i 30-talstyger, 
och inte som på bilden ovan.
 Och dessa två veckor har jag skurit, och skurit.
Jag har faktiskt fått till 132 OLIKA 30-talstyger!
 Många brukar säga att man blir glad av dessa tyger,
så det är inte underligt att jag är på så gott humör!

Vill du vara med?
Webshopen är ju under uppbyggnad,
men jag kan presentera det här istället. 
Kitet med mönstret, alla pappmallar, 
skärmallar och transfermönster till broderierna
m m 
kostar 1200 kr om man vill ha allt på en gång, 
eller 120 kr i månaden i 12 månader.

Om du också vill ha mitt tygpaket,
över 13 meter totalt,
(ramarna ingår inte)
kostar det också 1200 kr 
eller 120 kr per månad.
 Frakt tillkommer i båda alternativen.

Jag kommer att ha "tutorials" här i bloggen.

Om du också vill vara med, nu från början, skickar du ett mail till
asaholmer@gmail.com

Blir det för stort?
Vill du börja med något litet?
 Lördag den 28 september
ordnar jag en Sy Tillsammans igen,
här i bloggen.
Mer om det imorgon!
Tack att du orkade läsa ända hit!
Vad tycker du om mina planer och drömmar?
Lämna gärna en kommentar nedan!
Åsa

10 kommentarer:

  1. Ser med spänning framemot allt du håller på med och kommer att hålla på med.
    Lotta

    SvaraRadera
  2. Jag börjar ta mej med hälsan så jag går försiktigt ut och hänger på din nästa sytillsammans så får vi se sen.
    Spännande och jag hejar på dej, kram!

    SvaraRadera
  3. Härligt att läsa att du är tillbaka. Jag hoppas jag kan vara med den 28 sept. Missade förvaringen. Men är på gång att sy en nu.
    Ser fram emot att se vad som kommer.;-)
    Kram

    SvaraRadera
  4. Hej! Härligt! Själv har jag aldrig sytt pp på något vis. Kram o lycka till!

    SvaraRadera
  5. Önskar dig lycka till på resan till Las Vegas och lycka till, till dina nya projekt. En ST med PP låter intressant! Kram

    SvaraRadera
  6. Underbart med en dröm som man kan göra verklig! Lite nyfiken är jag på nya tekniken och hoppas på mer information. Önskar dig all lycka och en resa där du får uppleva allt du önskar! Kramis

    SvaraRadera
  7. Härligt att du är tillbaka , klart jag hänger på :)
    Har som du ju redan vet blivit intresserad av PP jag åxå nu.
    Såå , jag är med ;)

    Ha de gott :)

    SvaraRadera
  8. Kul att du är tillbaka. Har själv börjat med lite handsömnad. Lugnt och skönt är det. Hänger gärna på den 28 sept. Jag jobbar under 4 timmar den dagen men jag tror väl att det funkar ändå? Kram Annette i Gävle

    SvaraRadera
  9. Välkommen tillbaka, ser roligt ut o vill gärna lära mej mer. Kram Mariann.

    SvaraRadera

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.