söndag 18 augusti 2013

Nästa syprojekt?

Jag har funderat över vilket mitt nästa större syprojekt ska bli.
Visst är det jätteroligt att sy små saker,
som förvaringarna i gårdagens SyTillsammans,
men jag vill gärna ha ett långtidsprojekt också.
Det lutar åt denna:
 
En stor (ca 200 x 160 cm) kvilt
med kombinationer av applikationer,
engelsk paperpiecing och broderi.
Inget för den som vill att allt ska gå snabbt, 
men för den som uppskattar det lite pilliga
som kräver att man är noggrann!

Perfekt att ha med i handväskan för stunder av väntan,
eller till sygruppen om man inte vill dra med symaskinen.
Jag ska sy min i 30-talstyger.
Jag gjorde ett par prover igår,
för att testa:
 Mönstret släpps först i slutet av augusti,
 så det här var bara ett prov, som sagt.

Skulle du tycka att det vore roligt att vara med?
Isåfall kan jag köpa in kiten med
mönstret, pappersmallar och acryl-mallarna
som man skär tygerna med, 
 och stryk-på bilder till broderierna.
Man behöver alltså inte klippa bitarna var för sig,
och inte rita/kalkera broderierna.
Det blir billigare än om var och en ska beställa själv från Australien.
Jag kommer då att sälja kiten utan tyg,
men du kan gärna få köpa av mig om du vill ha
30-talstyger.
Jag skulle också gärna lägga upp "distanskurser"
på hur man gör English Paper Piecing 
och applikationerna.
Låter det intressant?
Lämna en kommentar här nedan,
eller skicka ett mail till
asaholmer@gmail.com
Åsa

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.