lördag 15 juni 2013

Vart tog jag vägen?

Har du undrat? 
Det blev, lite hastigt, bestämt att vi skulle till Singapore på affärsresa!
Tiden innan avresan gick till förberedelser och arbete med köksträdgården. Jag tog mig inte ens tid till att blogga om det!

Sedan några dagar är vi på plats här i Singapore. Affärsmöten blandas med korrekturläsning vid poolen, eller på rummet mär det inte finns någon skugga vid poolen. Det är nämligen 34 grader varenda dag, på kvällarna sjunker det till mer hanterliga 29.

Så mycket mer orkar jag inte i värmen. En shoppingrunda, med paus för lunch-glass har jag gjort. Men allt är lika dyrt som i Sverige, så det lockar inte.

Men våra möten går bra och vi hoppas på många fler resor hit framöver. Tänk att resa hit i november, eller januari... Här är det samma väder året om.

Singapore är ett enkelt land att besöka. Man kan äta allt, t o m dricka kranvattnet! Det är inte så stor risk att bli lurad, och rån är ovanliga, då man har väldigt hårda straff. Alla pratar engelska. Maten är väldigt god och finns att hitta till riktigt bra priser om man går på enklare ställen. Idag åt vi indiskt till lunch, men här finns mat från alla asiatiska länder, utom möjligen Nordkorea.

Hemma då? Inez har god hjälp med att passa hemmet och trädgården. Samtidigt tränar hon människor att bli av med sin hundrädsla, en uppgift hon klarar galant!

Innan midsommar är vi hemma igen! Då ska du få se hur köksträdgården ser ut, jag är själv SÅ nyfiken! Det är ju liksom fel tid att resa bort nu...

Men trevligt har vi!

Åsa



1 kommentar:

  1. Hallå vad hände, köpte ni hus Singapore och blev kvar;-) ????

    SvaraRadera

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.