lördag 22 juni 2013

Det goda livet i Singapore

Sent omsider lyckas jag publicer detta inlägg!

Ikväll tog jag min klänning från KappAhl när vi skulle ut och äta middag. Här behöver man aldrig ta kofta eller sjal med, det är varmt nog för barärmat. Klänningen har en liten dekal nertill:
Njut av det goda livet!
Så det gjorde vi!

Först åt vi på en italiensk restaurang vid floden, mysigt!


Vi åt vid de låga husen jag hade på bild häromdagen, så nu kunde vi se tillbaka mot vårt hotell, till vänster om "rymdskeppet".

Vi tog en promenad bland finanshusen sedan, tittade in här och där.

Växtvägg, se lilla mannen i hörnet!

Här fanns det maffiga cupcakes, men vi stod emot.

Istället gick vi till Fullerton Hotel, som jag glömde fota från utsidan, men det ser ut som en byggnad från 1800-talet, trots att det bara är några år.

När man kommer in finns denna tjusiga trappa rakt fram. Där nere är en stor damm med koi-fiskar i många färger.

Till höger

Till vänster har Mats just spanat in konditoridisken...

Och här unnade vi oss varsin fantastisk chokladbakelse. Mats var lyrisk över kaffet, och till det fick han något konstigt:

Här har vi redan ätit halva. Tänk dig pepparkaksdeg och kakdeg varvat i lövtunna lager. Speciellt!

Toaletterna var också speciella, med glasdörrar!

Vackra blommor överallt.

Och så hittade Mats den:

Väskan som jag sökt hela veckan, nu visste jag vad jag sökt! Rosa OCH bullig!

Nöjda vandrade vi tillbaka, förbi parlamentet.


För ordningens skull kan sägas att inte allt är gott med livet i Singapore. Men en hel del!

En dag kvar!

Åsa

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.