torsdag 9 maj 2013

Loppisfynd

Idag har vi vår stora fest,
så detta inlägg har jag gjort i förväg.
 
Jag har besökt en hel del loppisar
den senaste tiden.
Nu vill jag visa några av de saker jag köpt.
 Ett gäng krukor/skålar.
Den stora med blå randen är från Rörstrand.

 Här borde jag ha haft en måttreferens!
Det lilla glaset är ca 5 cm högt.

 Jag gillar gamla pallar!
Denna är riktigt gammal,
sitter ihop med träpluggar.
Den har tillhört en äldre, känd konstnär,
men jag fick inte veta vem.
 
 Härliga, kvinnliga former!
Titta vilken omsorg man lagt på undersidan!
Den här pallen är verkligen gjord 
för att flyttas runt!

 Den här är inte riktigt lika gammal.

 Den gjorde Bengt 1930.
83 år gammal!

 Det är inte alltid de värdefulla fynden 
som ger mest glädje!
 
 Jag har köpt en handväska!
Det var väl knappast värt ett utropstecken?
Jag köper väl väskor ständigt och jämt?
Visst, men den här är brun!
Men den var så charmig att jag föll ändå.
 Och kolla baksidan av fickspegeln som följde med!
I sin egen ficka, förstås. 1959.
 Det största (bokstavligt talat) fyndet,
fick ändå plats i bilen.
Tur att man har kombi!
 
Åsa

1 kommentar:

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.