onsdag 8 maj 2013

Förberedelser för kalas

Imorgon, Kristi Himmelfärdsdag,
ska vi fira 101-årskalas!
 
Jag har ju fyllt 50
och Mats har hunnit bli 51,
utan att vi bjudit våra vänner.
Men nu är det dags!
 
Vi väntar någonstans mellan 20 och 40 gäster,
från halva Sverige.
Vi laddar för många.
Jag lägger mest krut på att förbereda huset.
Jag har bl a sytt gardiner till de rum
som saknat det hitintills.

 Några tavlor och kviltar har kommit upp på väggarna.
Tavellistkrokarna tog slut,
men jag kunde beställa fler på nätet.
 Jag skulle beskära denna bild från hallen,
men kunde inte med att ta bort Inez´ lilla svans!

Mina "huvuden" har blivit fler
och har nu fyllts med nejlikor.

 Idag har jag bakat!
Det var första gången på flera månader.
Det blev biscotti, med mandel och choklad.
 
Det passar väl bra till Afternoon Tea,
som vi ska bjuda våra gäster på.

Nu återstår en hel del städning
och bakning.
 
Förväntan!
 
 Se hur solen lyser genom "Elins" öra!

Åsa

1 kommentar:

  1. Önskar er en härlig trädgårdsfest imorgon! Kakorna ser goda ut, huset perfekt!
    Ally-Marie

    SvaraRadera

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.