måndag 20 maj 2013

Elin ska få en kompis

För drygt 30 år sedan gjorde jag en Waldorf-docka, Elin.

 Nu är det dags att hon får sällskap!
På torsdag ska jag och ett par vänner träffas här
och sy oss varsin docka.
Det ska bli så roligt!

Materialet har vi beställt härifrån:

Jag har också beställt en
bok 

I slutet av veckan kan jag nog behöva lite lugnare aktiviteter,
som att sy,
för nu ägnas dagarna åt detta:
 
 Ser du stolparna?
Vi har köpt en Fiskars jordborr.
Att borra till 40 cm i lerjord kräver kraft!
Om någon behöver träna sina armar + mage och ben
är ni hjärtligt välkomna hit!
Jag hoppas att det ska ta på gäddhänget också!
5 stolphål borrade, 13 kvar!
 
Sedan ska stolparna bankas ner också,
gärna 20 cm till,
men till det måste vi fixa en slägga.
Stege och vattenpass har vi.
 
Därefter ska alltså ett kastanjestaket
spännas mellan stolparna.
Jag längtar att få se hur det blir!
 
Men jag gruvar mig för träningsvärken som lär komma
efter dagens pass...
 
Åsa
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.