lördag 11 maj 2013

Ansökningsintervju!

Idag har jag varit på ansökningsintervju!
Jag har sökt till den nya Fotolinjen
Fridhems folkhögskola i Svalöv.
 
Det var 45 sökande till 14 platser
och jag kom alltså så långt
att jag fick komma på intervju åtminstone!
 
Det är spännande!
Jag slår verkligen ur underläge.
Dels är jag dubbelt så gammal som
alla andra sökande
(Ja, på riktigt! Jag tror inte någon av de andra
är över 25...),
dels ska jag förstås inte bo på skolans internat,
vilket de helst vill att alla ska göra.
Men jag försöker komma in, och hoppas!
 
Vi fick några fotouppdrag idag,
att fota och lämna in utan någon redigering.
Först ett självporträtt:
 

Som du ser tolkade jag uppgiften väldigt fritt!
Jag gjorde en bild av några saker jag tycker om:
Rosa och annan färg
blommor
foto
att skriva
att sy (gärna väskor)
att läsa (gärna deckare).
Jag vet inte om de köper min idé,
eller om de ville ha ett mer traditionellt självporträtt!
 
Nästa uppgift var en serie med 3 bilder,
med temat Livet på Landet.
Jag älskar ju det livet,
men de har redan sett min blogg
och jag tänkte göra något helt annat:
 
 



En avsomnad bensinmack
kan ju också vara en bild av livet på landet.
 
Man skulle också ta en gruppbild.
Jag raggade upp 5 kvinnor "på byn",
varav en flicka och en tant,
och fick dem att ställa upp på bild.
Men jag lovade dem att bara ett par lärare
skulle se bilden,
så den kan jag inte visa här.
 
Nu väntar jag spänt på besked!
Om ungefär 10 dagar ska vi få veta,
så väntan blir inte SÅ lång.
 
Hoppas!
Jag vill gärna lära mig mycket mer
och ta mina foton och min blogg
till en helt ny nivå.
 
Åsa


3 kommentarer:

  1. Håller tummarna för dig!
    Ally

    SvaraRadera
  2. Hej Åsa
    Tack för en härlig blogg. Tänkte höra med dig på vilket sätt du betalade när du handlade era birkenstock? Både jag och min man behöver nya. Var du nöjd med leveransen? Tog det lång tid? Hälsningar Birgitta Nilsson på Tjörn mostergittan@gmail.com

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack, Birgitta! Jag betalade med kort, som jag brukar. Supernöjd med alltihop, det kom till dörren 2 dagar senare. Åsa

      Radera

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.