onsdag 17 april 2013

Vårt pimpade skafferi!

Ibland är jag, som jag sagt tidigare,
väldigt petig och vill ha saker på ett visst sätt.
I vårt nya hem har vi fått vårt första 
"riktiga" skafferi på länge,
och det ville jag ha FINT!
 
Jag hade ju gått om tid innan flytten blev av,
så redan då sydde jag hyllremsor .
Konservburkar i glas har jag samlat på mig på loppisar,
och igår blev det en sväng till IKEA för att komplettera.
 
Och TADAAAA! Vårt skafferi:

 Jag blir glad varje gång jag öppnar dörren!

De största glasburkarna är de som kommer
från loppis.

 Det var dessa burkar som fick
sätta tonen!
Columbus från Tupperware.
Jag älskar dem och skulle gärna ha fler
i just den turkosa färgen.
Backarna på de övre hyllorna 
är också från IKEA.
Där får sådant husera 
som inte passar i burkar,
eller helt enkelt inte passar in!
1-litersburkarna passar till det mesta.
Givetvis upptäckte jag nu att jag missat 
att beställa flera etiketter, kokos t ex.
Det får bli en beställning till.
 Varannan morgon äter vi mandelgröt till frukost,
enligt Bob Harper´s recept.
Ingredienserna till den förvarar vi på en egen, långsmal bricka,
bara att lyfta fram när det är dags.
 
Jag glömde se om det fanns en turkos påshållare,
annars får det bli en vit
när det är dags för nästa besök
på stora varuhuset.

På Facebook ser man i dagarna
bilder på översvämningar i Stockholmstrakten
och snödrivor i Norrland.
Jag är SÅ glad åt de här drivorna istället:
 
Snöklockor och snödroppar, vid vår damm!
 

2 kommentarer:

  1. Vilket underbart skafferi och så praktiska hyllor och så helt olikt mitt! Lyckliga du!

    SvaraRadera
  2. Vilket underbart skafferi och så praktiska hyllor och så helt olikt mitt! Lyckliga du!

    SvaraRadera

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.