lördag 27 april 2013

Tulpaner uppåt väggarna

 Vi har en annorlunda lösning för gardinen
vid matplatsen i köket.
Inte alls tidstypisk, men funktionell.
Vid frukosten imorse fanns det så vackra
skuggor på väggen.
Om man nu kan kalla det skuggor,
när det är den del där solen lyser igenom 
som är den vackra!

 Gardinen skyddar mot bländning av solljuset
och skyddar mot insyn,
men vi kan ändå se vilken bil som möjligen kör förbi
ute i allén.
 
 Och vi kan njuta av de grönskande fälten.

 Så här ser hela fönstret ut.
Lite knepigt,
men fungerar bra!

 Idag har jag varit på 3 loppisar!
Jag har gjort fantastiska fynd!
Jag ska försöka fota alla imorgon,
om jag kan slita mig från trädgården
ens en liten stund.

På eftermiddagen idag 
träffade Inez och jag vänner
i en park i Malmö.
Barnen var så intresserade av Inez,
men hon var ovan uppmärksamheten
och ville helst sitta tätt intill mig.

Alva var uthållig och ville verkligen 
bli vän med vår lilla mops.
De kommer nog att ha roligt ihop
när Alva kommer till oss och hälsar på,
utan allt stoj i en park och lekpark.

Inez finner sig mer och mer tillrätta härhemma,
nu har hon bott här i en vecka.
En vecka med många leenden!

Åsa


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.