fredag 19 april 2013

Trädgårdslandet, dag 2

Jag var så inspirerad över trädgårdslandet,
och av att ha hjälp av dottern,
att vi fortsatte idag,
trots riktigt ruggigt väder.
 
När vi började flytta jorden i den ram
där det bara varit "köpejord",
ingen bokashi,
märkte vi att den jorden
vägde mycket mindre!
Mer torv, mindre näring
kan jag gissa.
 
Vi körde varannan vända med skottkärran
och har nu lyckats fylla de 4 lådorna.
 
 Sedan körde jag till Svalöv 
och köpte det som behövs 
för de sista 2 ramarna.
Lastade av det på muren, hämtade verktyg,
men sedan började det regna.
Då tog orken slut,
det får vänta tills imorgon.


Här står alla perenner som väntar på ny 
boplats. De får nog vänta ett tag till!
Det verkar finnas liv i de flesta krukor,
men ibland är det nog bara vintergäck,
eller ogräs, tyvärr.

Mitt vita löjtnantshjärta lever dock,
en alunrot
och åtminstone ett par av alla kantnepetor.
 
Det visar sig så småningom!
 
Jag önskar dig en trevlig helg!
Må solen värma ditt ansikte!

Åsa

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.