lördag 6 april 2013

Gröna skor!

I ungefär 10 år har Mats och jag haft varsitt par
trädgårdsskor, Birki´s.
Vi har haft dem bokstavligen i ur och skur,
som "hämta-posten-skor" 
såväl som till trädgårdsarbete.
Många rundor, i många trädgårdar
har de gått.
Nu hade vi slitit ut dem totalt
och behövde nya.
Jag letade faktiskt när jag var på
Chelsea Flower Show ifjol,
hoppades hitta rosa,
men det fanns inte.
I onsdags satte jag mig vid datorn 
för att titta runt lite,
se vad de kostade.
699 kr!
Överallt samma pris.
Lite dyrt, tyckte jag, och letade vidare.
Så hamnade jag i en tysk webshop,
med sida på svenska.
334 kr!
Skeptisk kollade jag vad frakten skulle bli,
väntade mig en hög summa.
Gratis! Och med leverans till dörren!
Något måste ju vara lurt, tänkte jag.
Kanske ingår inte den löstagbara sulan?
För säkerhets skull beställde jag extrasulor
till båda paren.
2 par Birki´s, + extrasulor
för 866 kr, inkl moms och frakt!
Jag vågade inte skriva om det,
tänkte fortfarande att jag kunde ha blivit lurad.
Men på fredag eftermiddag kom paketbilen!
50 timmar efter beställningen!

Mina nya skor.
Ja, jag köpte gröna!
Ni som känner mig har svårt att tro det.
Men mina trädgårdsbyxor är gröna med rosa rosor
(nu ska jag bara hitta dem efter flytten också)
och jag ville inte ha röda igen.
Mats köpte svarta.
 
 Fynd av ett annat slag än loppis.
Vill du veta varifrån jag handlade?

Jag kanske bör berätta att inlägget inte är sponsrat alls.
 
Nöjd!
Jag tror jag tar en sväng i trädgården
för att fira.
Åsa

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.