tisdag 23 april 2013

Gardiner längs väggarna

Vi bor i ett hus med 24 fönster
och försöker hitta alla gardiner
bland det vi redan har.
Det tar sin tid!

Idag har jag satt upp gardinkappor i köket:

Jag försökte ta fotot så,
att man både skulle se gardinen 
och att åkern utanför grönskar så fint.
Ni får tro mig på mitt ord!
 
 Målarrummet ska också fungera som 
en enkel fotostudio.
Därför har jag täckt en del av väggarna där
med gardiner som vi också hade liggande.
Det till vänster är en designvägg,
bra när man t ex ska komponera
ett lapptäcke.

 Bakom dörren hängde jag ett
mörkblått skynke.
Kanske bra när jag ska fota något av 
de vita "huvuden" jag gillar att köpa på loppis!

 Fönstren i målarrummet
fick gardiner redan igår.
Här kan du skymta den randiga tapet
som jag dolt med tygerna.

Här är gardinen jag skrev om igår,
den i TV-rummet,
här fotad från min fåtölj 
där jag sitter och bloggar.

Inez idag?
Vi har haft trappträning idag
och nu ligger hon här hos mig
och snusar så gott,
uttröttad efter en promenad.


 Imorgon ska jag städa!
Om jag klarar av det på en dag,
ska jag belöna mig med att sy för nöjes skull
på torsdag. Längtar!

Åsa

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.