torsdag 4 april 2013

En kristallkrona har flyttat in i salen!

Igår hade Mats ett par affärsmöten i Helsingborg
och jag följde med.
Vi körde tidigt, så att vi först kunde åka 
till Erikshjälpens Secondhand, ett favoritställe!
Vi gick ett varv.
Hittade 9 gräddfärgade tekoppar
med några assietter till
(inte uppackade ännu),
hittade inget bord, inga gardinstänger
MEN
en kristallkrona,
precis en sådan som jag ville ha!
 Å, så glad jag blev!

 Den kallas visst venetiansk, den här stilen.
Jag hade en rosa för länge sedan,
tyvärr gjorde jag mig av med den.


 Salen fylls på allteftersom.

 I hörnet vid ett av fönstren har några loppisfynd
fått sin plats.
Nu får jag se till att hitta något som passar i storlek
mellan resväskan och papplådan.



 Jag gillar skuggspelet, så här en tidig morgon.


 Även så här års kan man göra fynd i sin trädgård!
 Vet någon vilken växt som lämnat så vackra fröställningar?
Så att jag kan se till att få fler nästa år.

 Vi tycker mycket om våra vita tavlor, 
men de är väldigt svåra att fotografera!


 Kompisen.

 Idag har också en familjeklenod fått flytta in i salen!
Denna docksäng köpte min mamma när man lade ner verksamheten
på barnavdelningen på "Vanföreanstalten" i Härnösand
för mååånga år sedan.
Jag lekte med den som barn
och vår dotter efter mig.
Nu får den bo i salen tills vi får barnbarn.
Riktigt Shabby Chic är den,
skavd av lek.
Jag får väl ta och sy en bäddutstyrsel till den
och ett lapptäcke förstås!
Idag har vi annars flyttat på alla mullvadshögarna!
Tjälen har gått ur högarna (nästan),
men inte ur marken ännu.
Jag planterade också hälften av mina penséer,
krukan till de andra gick inte att tömma ur,
bottenfrusen!
Det var så skönt att kunna ta ett bad
efter trädgårdsarbetet!
Att ligga i badet och läsa nya 
Jeanne d´Arc Living
gjorde det ännu trevligare!
Imorgon ska jag diska porslinet...
Åsa

4 kommentarer:

  1. Vilken ljuvligt vacker kristallkrona! Är superavis. Den är kanonfin! :)

    Önskar dig en fin helg!
    Kraam
    Ina

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack, Ina! Hoppas din helg blev bra också! Här har det just börjat hagla...

      Radera
  2. Hej hopp!
    Tror att fröställningen kan vara från hundkex.
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Å, jag hoppas du har rätt, Eva! Annars fick jag nämligen förslaget jättebjörnloka! DET vill jag inte ha! Tack!

      Radera

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.