fredag 1 mars 2013

Skånska Trädgårdsmässan

Det blev ingen inflyttning i syrummet den här veckan.
Jag "tröstade mig" med att åka till mässan
Skånsk Trädgård
i Malmö.
Jag tog tåget dit, hela vägen på 50 minuter,
smidigt!

Detta är en riktigt liten trädgårdsmässa!
I år visste jag vad jag hade att vänta, så det var OK,
men ifjol blev vi väldigt besvikna.
 
Holländska lökar finns dock, som alltid.
 
 
Trädgårdsbutiken Bougainvillea hade en fin liten monter! Läcker ljuskrona!

Inburad hortensia


Mer från samma monter.

Julrosor fanns det gott om!

En ljuvlig rosa camelia. Om jag hade en glasveranda...

Flyinge plantskola...

...med roterande klot och många barrväxter.

och en magnolia! Vårkänslor!

Små citroner gula, hos Apotekarens trädgård från Simrishamn...

Som ju är känd för sin medelhavskänsla. Här har man lyckats!
Ibland blir jag mest bedårad av SMÅ skönheter! Denna fick följa med hem.
Liksom 10 fröpåsar och dessa konvaljer. Läckert mot snön!

Jag passade på att titta in på Emporia 
när jag ändå gick förbi  på väg till tåget.
Jag trodde att insidan skulle avspegla den häftiga utsidan,
men blev väldigt besviken.
Jag ska utforska det mer en annan gång.

Trevlig helg!

Åsa


 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.