onsdag 13 mars 2013

Rosa gästrummet

Jag fick köpa sängen från Blocket igår!
Jag körde till Malmö och hämtade den
och vet nu att det GÅR att få in en 90 x 200
 resårkärna i vår Ford Focus kombi.
Bra att veta!

Idag har jag monterat sängen 
och nu står den på plats:


Du som är trogen läsare av min blogg kan känna igen många detaljer på denna bild!

I hörnet bredvid garderoben står en liten hylla
med fina rosa saker och böcker att läsa för gästen.  
Tycker man om sin bok och inte hinner
läsa ut den, går det bra att ta med sig den hem.


En Mademoiselle-stol finns i detta rum också.

 Vi hade en sådan stol hemma när jag var liten.
Jag avskydde den!
Jag kallade den "tippstolen",
för om man satte sig på kanten
så tippade den framåt.
Jag önskade mig den när jag fyllde 40,
och har också lyckats köpa en till.
Nu tycker jag mycket om dem!

Lapptäcket på stolen är mitt "Tänk Rosa"-täcke,
som jag gjorde till förmån för Bröstcancerfonden
för några år sedan.
Här passar det bra!
Hjärtat gjorde jag till en vän i vintras, och passade på att göra ett till mig också.

Min favoritblomkruka, en katt från en amerikansk antikaffär
och en "pomla" som jag fått av min dotter.
Många favoriter här!


Är det Mademoiselle själv, månne?
 Ja, du såg rätt, vi har snö igen!
På kvällen kan man annars ligga här och se
ljusen från Lund.

Som kontrast vill jag visa två bilder från samma dag ifjol:


Men misströsta inte,
det kommer en vår i år också!

Åsa

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.