lördag 30 mars 2013

Glad Påsk, till slut!

Jag behöver inse att det kräver en hel del kraft
att flytta in i ett hus med 12 rum,
som man också städar in sig i!
 
Jag hinner/orkar helt enkelt inte så mycket
som jag vill,
för att citera en stor man, aktuell i dessa dagar:
"Anden är villig, men köttet är svagt".
 
Vi har burit in lådan med påskpynt från garaget,
men den står ouppackad i farstun!
 
Lite pynt har jag dock åstadkommit:
 

 Byrån i hallen

 Kaninerna som jag sydde tidigare 
får ge lite påskkänsla.
 
Vad har jag då gjort sedan sist?
Kört tillbaka släpet till IKEA,
gick en vända till där och hittade mer 
möbler och prylar.
Tupplurat.
Kört till Trelleborg och köpt en matta.
Ätit påsklunch med vänner.
Tupplurat.
Börjat på en ny stickning framför TV:n.
Fyndat på loppis i Svalöv.
Monterat möbler från IKEA.
Lagt i ännu mer hyllpapper.
Tupplurat.
Hängt upp tavlor i salen.
Ätit gott!
Beställt etiketter till skafferiet.
Beställt ljuvlig handtvål och handkräm till mig.
 
Jag får nog känna mig ganska nöjd ändå,
och hoppas att ni förstår 
att jag inte visar mig här riktigt varje dag.

En glimt från salen:
 Jag önskar er en god fortsättning på påsken!
 
Åsa

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.