fredag 8 mars 2013

Flytten har börjat!

Nu är det igång på riktigt!
 
Mats och jag har varit bortresta i en vecka.
Först var vi ju i Stockholm
och firade min femtioårsdag ,
sedan fortsatte vi till Tallin
och hade några sköna dagar där.
Jag ska berätta om det i ett senare inlägg.
 
På hemvägen fick vi beskedet att det var 
OK att börja flytta in i syrummet och biblioteket!
 
Jag var uppe tidigt och satte igång.
Jag har monterat ner och upp 4 bokhyllor
(med en massa extra hyllplan)
och dragit/burit allt tvärs över gårdsplanen.
Allt som var på hyllorna
har jag dragit på skottkärran och pirran.
 
11 000 steg senare
orkar jag helt inte mer för idag!
Jag har ju inte gått tomhänt många steg
och det känns.
Trött men lycklig!
 
Vill du se?
 
En hel del återstår att bära/dra...

Nästan alla tyger är på plats. Jag har faktiskt inte mer nu!

En titt på hallen, som tapetserats medan vi var borta. Läckert!

Nu jobbas det i badrummet. Milt gröna väggar, beige golv.



När vi flyttat klart allt till dessa två rum,
kan vi börja med gästrummen uppe.
En intensiv period har börjat!
 
Åsa
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.