söndag 10 mars 2013

Att flytta med skottkärra

Vi har flyttat massor av gånger, 
men aldrig på det här viset.
Jag kör ett lass i taget, med skottkärra eller pirra,
och packar upp direkt.
Det fungerat jättebra,
åtminstone i syrummet.
Vi får väl se när det är dags för resten av huset.
 
I helgen har jag alltså jobbat vidare,
med att flytta syrummet, 
lite i taget.
Alla bokhyllorna är nu på plats, 
symaskinsborden, skåpet
och skärbänkarna återstår.
Plus en massa vadd och sådant,
som jag haft i en skrubb.
Läget söndag eftermiddag:
 

Tyghyllan och bokhyllan nästan klara.

 Rosa hyllan på plats. 
Denna hylla fick byta vägg, den kunde inte stå rakt!

Påfyllt lite till.
 Imorgon hoppas jag få hjälp med att flytta skärbänkarna.
Mats kallar den stora för "helvetesbänken"
och för ett år sedan sa han att det var absolut sista gången
han flyttade den!
Men vi ska vara 4 som bär, så det ska nog gå bra...
Nästa helg får vi besök av en stor man,
om jag kan sjå mig till dess, kan han nog ta min plats...
Nä, sådant tålamod har jag inte!
Jag vill ju se hur det blir!
 
Sedan ska vi skaffa krokar till tavellisterna,
och sy gardiner så snart fästena kommit upp.
Det är så roligt!
 
Om du undrar vad min man Mats gjort i helgen, 
kan du se här:
Först renggjorde han allt trä i biblioteket,
sedan smorde han allt med teakolja.
Här håller han på att polisha golvet. 
Det blir så fint!

Några har undrat hur det gått med min vikt,
jag bloggade ju om vårt sundhetsprojekt under januari.
Tack bra!
Idag har jag gått ner 6 kg sedan 8 januari
och jag ser fram emot att fortsätta neråt.
Vi äter gott och saknar inget.

Här hos oss har helgen varit solig, kall och väldigt blåsig.
Men vi får väl vara tacksamma att vi sluppit snön,
som kommit bara några mil härifrån.
För min del är det nästan bra att våren är så sen,
så jag kan ägna mig helt åt flytten,
utan att längta ut i trädgården.

Men snart så!

Åsa

2 kommentarer:

  1. Å vad skönt att jag slipper bära helvetesbänken den här gången!

    SvaraRadera
  2. Det blir fint föresten! Ser fram emot att se huset och hur ni får det snart igen.

    SvaraRadera

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.