fredag 15 februari 2013

Virkade coasters/muggmattor

Apropå mitt förra inlägg
så dröjer det innan det är riktigt trevligt
att fika i trädgården.
Nu passar det bättre att ta en kopp te,
sittande i favoritfåtöljen.

Vi har ett brickbord i metall
mellan våra fåtöljer.
Jag tycker inte om ljudet när man 
ställer ner muggen på det, 
och vill gärna ha muggmattor.
Tidigare hade vi sådana i plast, 
men jag ville gärna ha några finare,
särskilt nu inför flytten till nya hemmet.
Via Pinterest hittade jag den här 
beskrivningen.
Jag köpte några nystan av
DROP`s Paris
och satte igång,
framför TV:n förstås.
Om programmet är alltför spännande 
händer det att det blir fel...
Men det är åtminstone enklare att riva upp
än när man stickar!
 När jag gjort några stycken
kom jag på att jag skulle virka en korg till dem också.
Sagt och gjort.
Till korgen gick det åt ett helt Paris-nystan,
och ett nystan räcker till 4 st muggmattor.
Spetsen hade jag "i gömmorna".
Visst syns det på bilderna
att vi har snö kvar i Skåne?
Ljuset blir så härligt vitt!
För min del får snön gärna ligga kvar
i ett par veckor till, 
men sedan vill jag ha grönt och krokus!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.