tisdag 19 februari 2013

Vår i luften?

Nej, det kan man nog inte säga riktigt.
Det är nollgradigt, nysnö och snålblåst.
 
Men när jag gick ut för att fota små kaniner, 
hittade jag något annat också:
 
 Snödroppar brukar vi hitta till 13 februari
här i Skåne, 
men i år är de visst lite sena,
åtminstone i vår trädgård.
Men desto mer välkomna!

 
En annan växt
som jag visst glömde att gräva upp i höstas
tittar också fram ur snön:
 
 Stockrosen ´Las Vegas´, 
vink, vink, Maria och David!
 

Kaninerna, var det, ja!
Ni vet kanske hur det är? 
Ibland faller man pladask för något direkt,
man bara måste ha det!
Så var det för mig och dessa kaniner.
Jag såg dem i ett nyhetsmail från Purl i New York.
Beställde dem direkt, 
men hann inte sy dem innan påsk.
Det var för två år sedan!
Nu hittade jag förpackningen
när jag röjde i trådskrubben.
 
 Eftersom jag är "mitt emellan handarbeten"
(väntar på ett garn, nej faktiskt två...)
passade det utmärkt.
Fyra små kaniner har jag sytt framför TV:n.
Det gula som skymtar i underkanten
är ett AA-batteri,
så får du ett hum om storleken
på både kaniner och snödroppar.

Om du klickade på länken till Purl ovan,
såg du kanske mitt nya projekt:
Ulltyg har jag redan
och mönstret fanns gratis på den sidan.
Alla dessa kaniner ska få bo i vårt gula gästrum, 
som ju har dessa fina tapeter:
Ja, jag hittade faktiskt en till sötnos (sic!) idag:

Den hittade jag hos
på Facebook.

 Jag tror på vår,
i mars!
 
Åsa

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.