lördag 23 februari 2013

Syrummet blir inte som jag tänkt mig...

...det blir så mycket bättre!
Det skulle vara vitt, 
men hyresvärden ville ha en färg, inte helvitt.
Då föreslog jag rosa,
och så blir det!
 
 Milt rosa, med dragning åt syrén.
Målarna tycker också att det blir fint
och de blev så glada när de såg min reaktion i rummet.

 Å, så fint det blir!

Tapeten sitter kvar och skapar intressant struktur.

Jag frågade i veckan
om jag möjligen skulle kunna få
börja flytta in i syrummet när det är klart.
 Det var helt OK och dessutom började de med
syrummet först av alla rummen!
 
Glad!
 
Du ska få se en bild av mitt nuvarande syrum,
så förstår du både min glädje över rosa
och lättnaden att inte behöva flytta det
samtidigt som allt annat:
 
 Någon dag i mitten av nästa vecka ska jag börja bära, tvärs över gården!
Kärt besvär!
 
Ikväll ska jag brodera framför Mellon, 
i natt grubblar jag nog över i vilken ordning
jag ska flytta alla saker...
 
Åsa

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.