måndag 11 februari 2013

Loppisfynd

Ett av mina nöjen är att åka på loppisar,
en helg i januari besökte jag två i Svalöv.



Det första jag föll för var denna bedjande munk.
Lite skamfilad, men jag gillar honom!


En allvarsam man, undrar vad som tynger honom?

 När jag var barn tyckte jag väldigt mycket om 
duvorna på gravstenar.
Den här duvan påminde om dem,
men inte för mycket, hoppas jag!
Jag har aldrig varit så förtjust i Uppsala Ekeby, 
men denna lilla vas fann vägen till mitt hjärta.
Varmvit, runda former, len och prickig - 
precis vad jag gillar!


Några små saker till vårt lilla rosa gästrum.


Härlig emaljbytta till köket, 
och två helt vanliga ljuskoppar
till lilla blå gästrummet.

  
Kan man handla till sitt skafferi?
Absolut!
Vårt ska ju vara turkost
och dessa förvaringar kan säkert finna 
sin plats och funktion.


Förvaringar av alla slag är trevligt.
Jag köpte 8 st små konservburkar, 
inspirerad av Pinterest
ska jag nog fylla dem med pärlor, band och sybehör.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.