onsdag 20 februari 2013

Loppisfynd, prylar


I lördags var jag på loppis igen!
Den här gången handlade jag så mycket
att jag delar upp det i två blogginlägg,
textilierna kommer i ett eget,
endera dagen.

En hel del saker blev det, som sagt.
Några vackra,
andra praktiska,
andra bara knepiga.

 En enda kaffekopp utan fat.
Perfekt Shabby Chic!
Den ska få bli en ljuskopp, 
när jag smält stearin i den.


Ja, jag gillar små glasvaser!
Den är nog värd den femma jag gav,
åtminstone för mig!

 Mats köpte en rostfri stekpanna
utan skaft!
Tung och rejäl annars...
Vi får väl se vad vi kan ha den till!


 En bok med trevlig titel.

 Jag kommer kanske aldrig att läsa den,
men lite kuriosa skadar inte.

 En fransk ishink, kan vara tröst för
de kryddkrukor jag inte vann på 
Zelected by House:

Dem jag inte vann, men gärna önskar mig.

 8 nakna damer i ring runt en ljushållare
i sandsten.
Det låter något, det!
Jag föll för känslan och tyngden.
Vi ska hitta ett riktigt fint blockljus till den,
så ska den få stå i nischen
i vårt vardagsrum.


Vad är detta?

 Ingen aning, men så här ser den ut öppen!
Diametern är 26 cm.
Kom gärna med förslag på vad vi kan ha den till!
 
 En sådan här syltburk från Önos
hade vi när jag var barn.
Nu har jag en egen!
 
 Ett låååångt saltkar kan kanske vara bra att ha
någon gång?

 Så här kunde man köpa vitaminer
när jag var barn.
Jag hade sparat en burk, 
som följt mig i alla flyttar,
nu får den en kompis!

 Tror inte ni också
att det skulle säljas mer vitaminer
om de var så fint förpackade?

Ett nysilverfat,
och en träask från Wien.
En sådan har jag också haft innan,
men den försvann nog i senaste flytten,
eller så ligger den i garaget...

Imorgon bitti kommer hantverkarna!
Arbetet i huset drar igång igen
och innan påsk ska vi nog kunna flytta in.
Gillar!

5 kommentarer:

  1. Så mycket härligt du fyndat på loppis !
    Önskar dej en fin kväll !
    Kraam
    Sanne

    SvaraRadera
  2. vilka massa kul grejor du hittar hela tiden, idén med ishinken gillar jag skarpt. Vet att mamma o pappa hade några stycken, men dom har nog försvunnit när jag flyttat runt, men får nog ta en koll när våren kommer. <Eller köpa nya på loppis).
    Vad härligt att Eran flytt närmar sig, alltid spännande med nytt boende.

    Stooor kram (saknar Er båda två)
    Birgitta Stéen

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej Birgitta! Vi hoppas du kommer och hälsar på när vi flyttat! Men du FÅR vänta tills vi flyttat klart ;-) Minns du Helvetesbänken? Nu är åtminstone Rosa borta... Kram från oss båda!

      Radera
  3. Det ska nog vara en sorts burk under det där locket. Du kanske hittar någon som passar på en annan loppis.
    Kram

    SvaraRadera

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.