söndag 17 februari 2013

I väntan på ett målarrum

I nästa hus ska jag få ett målarrum!
Ett eget rum där jag kan hålla till 
med målning och renovering 
av prylar och möbler.
Men eftersom jag har tid "över" nu, 
innan flytt och trädgårdssäsong,
kunde jag inte hålla mig
utan började måla redan denna vecka.
Sådant som jag inser kommer bli svårt 
att hinna med sedan.
Som det här lilla plåtskåpet:
 Det har jag haft i nästan 10 år, 
köpte det på rea
och har aldrig riktigt gillat det.
Nu slipade jag det lätt
och målade 3 varv med vit grundfärg, 
med puts med #180 emellan.

Sedan skar jag pappersark i mängder.
Resultatet:

Nu ska den passa i mitt nya syrum
om ett par månader!

Eftersom jag inte har något målarrum ännu,
och vi bor ganska trångt,
fick jag hålla till i syrummet och måla.
Då det samtidigt används som syrum
OCH förvaring för allt som ska till nya huset
och vi inte vill ha i garaget, 
blir det minst sagt kaos därinne:

Jag ska visa en bild på de färdiga tidskriftsamlarna senare,
men de står i bokhyllan, 
bakom sängen!
Jag måste röja och flytta runt allt
för att kunna flytta ut sängen...
Imorgon är en annan dag!
En hoppets dag, dessutom! 

Åsa

1 kommentar:

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.