tisdag 8 januari 2013

The Skinny Rules, dag 2

Jag vaknade med lätt huvudvärk i morse.
Bristen på Pepsi Max eller kvällsfika
som gör sig påmint, månne?

Men det kändes bättre så snart
jag ställt mig på vågen:
76,8 kg!
Minus 0,7 på en dag!
Ja, jag vet att det bara är vatten
som försvinner de första dagarna,
men det känns bra ändå!

Vad åt och gjorde jag då igår?

Frukosten visade jag ju redan igår.
Ett äpple på förmiddagen.
30 minuters rask stavgång, 
annars stillasittande
(sömnad, korrekturläsning).
Lunch: Stekt lax, haricot verts, bulgur och lite sås.
Middag: Hemgjord skink- & ostsallad med lite lättdressing.
Tidigt kvällsfika: 1 dl Keso med ½ dl björnbär.
Jag drack som jag skulle, te och vatten.
Nöjd!

Jag har alltid haft svårt för att dricka vatten.
Nu har vi en tillbringare med vatten och apelsinskivor
stående i kylskåpet
och idag ska jag komplettera med en kanna till, 
med äpple i.
En 33 cl-mugg i taget, det går.

Jag fick besked från Adlibris igår att min 
bok 
är på väg, jag får den nog imorgon.
Skönt!

För vad menar Bob egentligen med 
"inga kolhydrater efter lunch" ?
Är det inga alls? Eller inga snabba?
Är det OK att äta sallad?

Hur nära sänggåendet "får" man äta?
 
Lite recept, helst för middagen,
ser jag också fram emot.

Nu har nästa säsong av Biggest Loser
börjat i USA!
Vi såg det första avsnittet igår, 
streamat via 
Bra tajmat med vår start!

 
Mats satt och önskade att han varit med där, 
i gymmet på första träningen,
när hälften av deltagarna spydde av utmattning.
Jag var tacksam att slippa, 
föredrar promenader!
Men den i gänget som tuppade av
och var mest illa däran,
kom igen sedan och var en av dem
som gick ner mest under veckan.
Inspirerande!

Nu är det hög tid att dra igång den här dagen på allvar, 
hoppas dimman lättar innan det är dags för promenaden!

Åsa
76,8 kg
- 0,7

PS: Den vanliga inredningsblogggen är i viloläge en månad,
tills renoveringarna tar fart igen. DS


Lycka till, ni andra som hängt på!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.