måndag 10 december 2012

Tapetsering pågår!

Det går framåt i vårt blivande hus!
Det är SÅ spännande att gå in där
och se vad som hänt sedan sist.
 
Nu händer det saker på övervåningen, 
flera rum är redan tapetserade!
I två av rummen fattades det lite tapet,
så de är inte riktigt färdiga ännu.
 

 Lilla blå gästrummet


 Lilla rosa gästrummet



 Rosa gavelrummet

 
Närbild på tapeten.
Vad är det för blommor?
 
 Och här är arbetet i full gång!
Detta rum kan nog kallas
Porslinsrummet, 
med tanke på tapeterna.

Jag längtar så att få möblera
och pynta!

Men det är mycket jobb kvar, 
många rum återstår.

 
Jag jobbar på med de förberedelser jag kan, 
idag med det som ska bli överkastet i 
det lilla rosa gästrummet.
Här använder jag ett glasbord 
som stort ljusbord,
för att se till att applikationerna hamnar där de ska.


Jag har fortfarande inte lyckats få tag på
rosa julstjärnor, 
men jag njuter av mina orkidéer!
 
Ser just blomdekorationerna på Nobelfirandet, 
imponerande!
 
Njut av Adventstiden!
 
Åsa

 

3 kommentarer:

  1. Så tjusigt det blir! Och vilket gulligt sängtäcke! Är väldigt svag för fjärilar!
    Själv har jag hittat rosa julstjärnor i Norrvidinge, i alla fall mini!!!

    SvaraRadera
  2. Vet inte vad det är för blommor på tapeten men det ser ut som om bilden är upp-och-ner.
    Förstår att du ser fram emot att på pynta och fixa.
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej wivi!misåfall är det tapeten som är uppochner, jag har fotat vid snedtaket, därför är den lite skev.

      Radera

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.