lördag 1 december 2012

Första adventshelg

Det är en av mina favorithelger på året för mej
Och i år har vi fyllt den med innehåll.

Igår möttes min mamma, min syster och jag
På Centralen i Stockholm.
Vi "gjorde" city i några timmar
Och tog oss sedan till Kungsholmen, 
Till mina vuxna barns lägenhet.

Där firade vi dotterns födelsedag med god middag 
och marängswiss!

På kvällen checkade vi in 
På Old Town Lodge,
Ett mysigt vandrarhem 
I Gamla Stan:


Som klippt ur Jeanne D'Arc Living!

Idag, lördag, har vi varit på
Skansens Julmarknad!

Det trevligaste var alla små hus man kunde gå in i, 
Bl a järnhandlar'ns hus
Där det var en 30-talsjul.
Vädret var perfekt!
Snövitt och kallt,
Alltså kallvitt!

Nu ligger vi på rummet
och försöker få upp värmen,
Inte det lättaste!

Nu måste vi hitta något att äta.
Trevlig Helg på er!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.