torsdag 13 december 2012

En kall Luciadag

Undra om det finns någon statistik över
snöiga, soliga decemberdagar i Skåne?
I år är det gott om dem!
 
Jag gav mig ut med "storkameran" idag, 
gick ett varv runt vårt nya hus.
 

Lugn! Det är inte här vi ska bo!
Detta är ett av uthusen.
 

Liksom detta, halmladan.


 En bild av svensk vinter!


 Här skymtar så Huset med stort H.
De rum jag kallar gavelrummen ligger på övervåningen.
 

När man kommer genom allén...

 ... är det detta man ser.
Från vänster: Syrum, Vardagsrum, Kök
gästrummen på ovanvåningen.

 Vårt alldeles egna stall till julkrubban!
Här vill vi bygga figurerna i snö, 
om det bara blir tö!

 
Huset från parken.
Vårt sovrum uppe, Mats kontor nere.
Längtar!
Inomhus, då?
Händer det något där?
 
 
Ja, det dras en väldig massa rör och ledningar!
Snart finns det "riktig" värme i huset igen, 
inte bara byggfläktar.
Det behövs!
 

 Och visst är det vackert,
på sitt sätt?


Jag har nu kviltat runt ungefär hälften
av de nästan 300 fjärilarna, 
2 varv runt varje...

En sista påminnelse om min utlottning!
 Trevlig luciakväll till er!
 
Åsa
 

2 kommentarer:

  1. Vilket vackert hus...förstår om ni längtar, det hadde jag gjort :)

    kram Kajsa & God Jul förståss

    SvaraRadera
  2. Men vilket fint hus!!!
    kram Gunilla

    SvaraRadera

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.