onsdag 5 december 2012

Adventsmys och renoveringsframsteg


Nu får det nog vara slut med
 att ligga och dra sig med Pinterest
för ett tag, 
jag vill ju hinna äta frukost
medans det är någorlunda mörkt!


Idag gick jag en runda i "nya huset" igen.
Det här är utsikten från där diskbänken ska stå.
Stockrosor, mur, allé, åkrar
och Lund i fjärran!
Gillar!
 

 I biblioteket har man börjat
åtgärda taket, 
som ju hade en vattenskada.


 Mitt blivande badrum
har nu gjutet golv och släta väggar.


Den lilla toaletten uppe, 
vet jag inte alls hur den ska bli!

Hela övervåningen är insvept i en svag
målarfärgslukt.
Underbart!
Det betyder att det går framåt, 
men det är taken som målats
så det är inte så mycket att visa.
Detta är i alla fall vårt nya sovrum.

Observera att solen skiner!
En solig, snöig decemberdag i Skåne, 
det är minsann inte så vanligt!

Vår Linnea föddes för 25 år sedan, 
den 30 november.
Den första soliga dagen i hennes liv
var den 13 februari!

Jag njuter av soliga vinterdagar!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.