söndag 9 december 2012

2 Advent

Vi har nått 2 advent
och väntar att ovädret ska dra in över Skåne.
Mats ska baka lussekatter
och jag ska sy på fjärilstäcket till rosa gästrummet.
Lite mer har vi pyntat i vårt lilla hus, 
ser fram emot nästa jul, 
i stora huset!


I hallen har vår gubbe fått tomteluva
och broderiet jag gjorde ifjol
är monterat och klart.
Vi gör inga nya hål i väggarna,
så placeringarna blir lite knepiga ibland!


Rosalie Quinlan har designat
och jag broderat med pyttestygn.

Kan man pynta med omslagspapper? 
Jag kan:


 I hallen har också min röda julgran fått sin plats.

Min stooora amaryllis
har fått flytta in i sovrummet.


 I vardagsrummet har den gröna granen
fått "hedersplatsen" bredvid TV:n, 
där vi garanterat ser den.


Även den blå byrån 
har fått adventsklädsel, 
i silverskala.

 Kransen och kulorna är köpta på 
loppis i Svalöv.
Kupan med fot fick vi som present för några år sedan.
Lilla orkidékoppen är en premie från någon tidning.
Bra blandning!


Jag påminner också om min 
Du har en vecka till på dig
att lämna en kommentar.

Jag önskar er en trevlig 2 advent!

Åsa
 

2 kommentarer:

  1. Önskar dig själv också en trevlig advent. Har helt missat din nya blogg och att ni skulle flytta. Skönt för er att det inte är så långt! Kram

    SvaraRadera
  2. Så pyssligt du har det.
    Jag gillar din röda gran, den är så läcker. Den gröna och också snygg med sina skiftningar.
    Kram

    SvaraRadera

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.