tisdag 13 november 2012

Fransk-nordisk inredningsstil

En annan inredningsstil jag inspireras av
är den fransk-nordiska, ibland kallad den danska.
Tidningen Jeanne d´Arc Living 
visar den stilen på ett fantastiskt vackert sätt!
Den finns numera att köpa i varenda kiosk och butik.
Inspirerande!


 Samtliga bilder på den här sidan har jag hämtat från 
Följ gärna länken och titta på fler vackra bilder!

Nyckelord för stilen är: vitt, vitt och åter vitt, slitet, linne, fattigmanssilver, 
levande ljus, madonnor, provdockor, snittblommor, 
gamla foton och porträtt,  Ektorpsoffa, ljust,
vackert, charmigt, elegant, lantligt.

Det används ofta föremål som ser antika ut, 
men egentligen är nytillverkade.
Jag kommer nog att satsa på det som är gammalt "på rikigt".
 Något jag helt klart behöver träna upp är att unna mig
att köpa färska blommor!
Till sommaren ska jag också så och plantera många blommor för buketter, 
inte bara perenner som jag haft hitintills.
 Jag följer många bloggar som skriver om sina hem i denna stil.
Några av dem är (utan inbördes ordning):
Villa Vanilla  (på tyska. Ett så bra namn, det skulle jag ha velat ha!)
Tipsa gärna om fler bloggar i en kommentar!
Jag blir SÅ glad om du lämnar en hälsning!
Åsa

1 kommentar:

  1. Det är fint men jag tycker nog bättre om shabby chic mellan de två. Men en blandning skulle nog kunna bli bra, variera det vita lite :)

    SvaraRadera

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.